Jumaat, 11 Februari 2011

YEE DOP????

SERBA SALOH VASENYA…………………

Saloh ke nak membangunkan Bandar sendiri??? ke nk mundur je sokmo …….. Ne nak ckp la pasal isu tanah di Ladang 2,,,,,,, pengambilan tanah diambil secara berperingkat bagi membolehkan penduduk bersiap sedia sebelum diarahkan berpindah ke penempatan sementara. Bagi pandangan penduduk kemungkinan ingin menjadi kan kawasan ladang sebagai kawasan Bandar metropolitan, dan merupakan kawasan tumpuan pelancong.

DAKWAAN PENDUDUK

DOP setuju, kerana memang betul arahan dari kerajaan untuk merobohkan   penempatan tersebut, tetapi yang menjadi persoalan projek apa yang ingin dibangunkan oleh kerajaan, sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati penduduk, sedangkan kerajaan juga telah memberi penempatan sementara kepada penduduk di rumah Flat kepada mereka dimana dahulu rumah yang mereka duduki dengan kos RM 850.00 dengan 4 bilik sedangkan kerajaan telah memberi kemudahan keselesaan dengan sebuah rumah RM 300.00 perbulan dengan 3 buah bilik…

BIMBANG GOP TAPI DOP LA ZALIM SANGAT
Penduduk berasa bimbang dengan pengambil alihan tanah mereka, kerana mengakibatkan hasil mata pencarian mereka selama ini hilang begitu sahaja / tidak dapat diteruskan oleh generasi akan datang. DAH BAKPE kerajaan dop penah ke beri kemudahan kepada semua orang selama ne ….

Ketidakpuasan hati penduduk mengenai pengambilan tanah di Ladang Tok Pelam ini adalah disebabkan penduduk yang hanya mendengar maklumat di sebelah pihak sahaja, tanpa mendapatkan maklumat yang sebetulnya daripada kerajaan negeri,malahan sikap pembangkang yang suka mencari kesempatan di atas kesusahan penduduk, untuk kepentingan sendiri juga, adalah salah satu sebab yang membuatkan penduduk semakin tidak puas hati, dan ini secara tidak langsungnya mengakibatkan penduduk semakin menjadi salah faham terhadap projek yang ingin di jalankan oleh pihak kerajaan.

Penduduk sepatutnya mendapatkan maklumat dan berbincang dengan sebetulnya bersama pihak kerajaan bagi mendapatkan penjelasan yang sebetulnya, untuk mengelakkan sebarang salah faham, dan segala ketidakpuasan hati dapat diselesaikan dengan cara yang betul.



Maknanya (mu org piker la sndiri eh)
         KeDOPpuasan hati penduduk mengenai pengambilan tanah di ladang tok pelam ini adalah disebabkan penduduk yang hanya mendengar maklumat di sebelah pihak sahaja, tanpa mendapatkan maklumat yang sebetulnya daripada kerajaan negeri,malahan sikap pembangkang yang suka mencari kesempatan di atas kesusahan penduduk, untuk kepentingan sendiri juga, adalah salah satu sebab yang membuatkan penduduk semakin tidak puas hati, dan ini secara tidak langsungnya mengakibatkan penduduk semakin menjadi salah faham terhadap projek yg ingin di jalankan oleh pihak kerajaan.

       Penduduk sepatutnya mendapatkan maklumat dan berbincang dengan sebetulnya bersama pihak kerajaan bagi mendapatkan penjelasan yang sebetulnya, untuk mengelakkan sebarang salah faham, dan segala ketidakpuasan hati dapat diselesaikan dengan cara yang betul.


           
Ada agi tapi DOP reti nop ulas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan